Autor : Marta Markiewicz
2020-09-09 10:39
Nowelizacja rozporządzenia w sprawie dodatków dla pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej skierowana została do podpisu. Niestety projekt pozwala uznaniowo przyznawać dodatki, a ich wypłata będzie uzależniona od możliwości finansowych danej jednostki Sanepidu.
Wszystko wskazuje na to, że już wkrótce pracownicy Państwowej Inspekcji Sanitarnej zobaczą dodatkowe środki na swoich kontach. Do podpisu skierowano bowiem projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie trybu przyznawania pracownikom Państwowej Inspekcji Sanitarnej wykonującym czynności kontrolne dodatku specjalnego do wynagrodzenia oraz wysokości tego dodatku.
Według nowych zasad w przypadku stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii pracownicy Sanepidu wykonujący czynności kontrolne w zakresie zapobiegania i zwalczania chorób zakaźnych będą mogli uzyskać dodatek w wysokości do 75 proc. wynagrodzenia zasadniczego. Oczywiście przyznanie dodatku będzie wiązało się z oceną nakładu pracy i zaangażowania pracowników.
Ile środków zostanie przekazane na dodatki w inspekcji sanitarnej?
Tego niestety legislator nie określił, ponieważ przyznawanie dodatków ma zależeć od decyzji właściwego państwowego inspektora sanitarnego i powinna uwzględniać "możliwości finansowe kierowanej przez niego jednostki".
Pełna treść projektu rozporządzenia w sprawie trybu przyznawania pracownikom Państwowej Inspekcji Sanitarnej wykonującym czynności kontrolne dodatku specjalnego do wynagrodzenia oraz wysokości tego dodatku https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12337355/katalog/12711389#12711389