Autor : Maja Marklowska-Tomar
2020-08-06 18:02
Największa sieć prywatnych oddziałów szpitalnych specjalizujących się w leczeniu chorób układu krążenia wprowadziła nową, ujednoliconą identyfikację wizualną. Docelowo będzie ona wdrożona we wszystkich podmiotach należących do Grupy American Heart of Poland.
W skład Grupy American Heart of Poland (AHP) wchodzi sieć Polsko-Amerykańskich Klinik Serca (PAKS) – ponad 20 oddziałów kardiologii interwencyjnej, kardiochirurgii i chirurgii naczyniowej na terenie Polski, Uzdrowisko Ustroń - największy kompleks uzdrowiskowy w Europie, Klinika Serca 24 – centrum monitorowania serca wykorzystujące usługi telemedyczne oraz Centrum Badawczo-Rozwojowe.
W związku z przyjęciem przez zarząd nowej strategii rozwoju Grupy AHP, zapadła decyzja, aby American Heart of Poland stało się marką parasolową, spójną wizualnie i komunikacyjnie dla wszystkich podmiotów wchodzących w jej skład, jednak przy zachowaniu niezależności wizerunkowej każdego z nich.
- Naszym głównym celem było zbudowanie spójnego, przejrzystego wizerunku firmy i wchodzących w jej skład marek, który podkreśli efekt synergii Grupy. Dzięki temu działaniu chcemy uwypuklić kompleksowość naszych usług. Do tej pory znak Polsko-Amerykańskich Klinik Serca odróżniał się od pozostałych, co mogło wpłynąć na dezorientację odbiorców i brak skojarzenia tej sieci placówek z Grupą. Nie chcemy, aby ktokolwiek miał wątpliwości, że Polsko-Amerykańskie Kliniki Serca, Uzdrowisko Ustroń, Klinika Serca 24 oraz Centrum Badawczo-Rozwojowe są częścią American Heart of Poland – tłumaczy Bartosz Sadowski, prezes American Heart of Poland.
Monika Grudzień, dyrektor marketingu i sprzedaży American Heart of Poland dodaje, że działania rebrandingowe były niezbędnym elementem realizacji nowej strategii marketingowej i sprzedażowej. - Dotychczasowe logotypy posiadały odmienne proporcje oraz krój pisma, co powodowało, że odbiorca nie kojarzył ich ze sobą. Dodatkowo, znak Polsko-Amerykańskich Klinik Serca odróżniał się zdecydowanie od pozostałych. Chcemy, aby nasi pacjenci mieli świadomość kompleksowości opieki, jaką możemy nad nimi sprawować, od prewencji w poradniach kardiologicznych, poprzez leczenie szpitalne, rehabilitację oraz opiekę zdalną w postaci telemonitoringu serca. W ten sposób osiągniemy efekt synergii - podkreśla.
W ramach American Heart of Poland działają: Polsko-Amerykańskie Kliniki Serca (PAKS), Uzdrowisko Ustroń, Nafis S.A., I-Kar Sp. z o.o. oraz Centrum Kardiologii Józefów.