Autor : Jakub Wołosowski
2022-09-23 15:35
Minister zdrowia opublikował zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego do spraw wdrożenia e-usług w placówkach podstawowej opieki zdrowotnej (POZ).
„Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (akronim „Centralne e-usługi POZ” lub „e-Gabinet+”)” - to nazwa projektu, w sprawie którego powołano Komitet Sterujący.
W skład Komitetu wchodzą:
Przewodniczący Komitetu – dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowia właściwej do spraw e-zdrowia;
Zastępca Przewodniczącego Komitetu – zastępca dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowia właściwej do spraw e-zdrowia;
członkowie:
a) przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowia właściwej do spraw e-zdrowia, pełniący
funkcję Głównego Użytkownika w Projekcie „Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja
z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (akronim „Centralne e-usługi POZ” lub
„e-Gabinet+”)”, zwanym dalej „Projektem”,
b) przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowia pełniącej funkcję Instytucji Pośredniczącej
dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020, pełniący funkcję Głównego
Użytkownika w Projekcie,
c) przedstawiciel Centrum e-Zdrowia, pełniący funkcję Głównego Dostawcy w Projekcie,
d) przedstawiciel Narodowego Funduszu Zdrowia, pełniący funkcję Głównego Dostawcy w Projekcie;
4. Sekretarz Komitetu – pracownik komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowia właściwej do spraw e-zdrowia.
Zarządzenie w sprawie powołania komitetu wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia, czyli 23 września.
Do zadań komitetu będzie należało:
monitorowanie realizacji Projektu;
dostarczanie wytycznych dla Projektu;
weryfikowanie zgodności Projektu z przyjętymi celami i utrzymaniem zakresu, kosztów i terminów realizacji Projektu;
zatwierdzanie dokumentów Projektu;
zatwierdzanie Planów Nadzwyczajnych w przypadku przewidywanego przekroczenia tolerancji na poziomie etapu Projektu;
podejmowanie decyzji w zakresie reakcji na przekazane ryzyka i zagadnienia;
nadzorowanie dostarczenia produktów Projektu;
zatwierdzenie raportu końcowego i udzielenie zgody na zamknięcie Projektu.
Pełna treść dokumentu dostępna jest TUTAJ.
Brytyjski sposób na zatrzymanie lekarzy: zwolnienie z podatku
Bezpieczeństwa Pacjenta, kto się podpisał pod deklaracją?
Opieka koordynowana POZ: nowe przepisy. PPOZ przeciw, kto analizuje?