Autor : Maja Marklowska-Tomar
2020-05-19 17:12
W związku z trwającą pandemią koronawirusa, Fundacja Alivia zapewnia pacjentom bezpłatny transport do ośrodków medycznych za pomocą taksówek ONKOTAXI.
Łącznie od 6 kwietnia, kiedy ruszyła akcja ONKOTAXI, do 12 maja z bezpłatnych przejazdów skorzystały 664 osoby. Są to nie tylko podopieczni Fundacji Alivia. Pod szyldem ONKOTAXI odbyło się już 1 218 kursów do i z ośrodków onkologicznych. Najdłuższy z nich liczył 1 106 km. Samochody pokonały już 60 901 kilometrów, a taksówkarze spędzili w nich łącznie 977 godzin.
W ramach akcji ONKOTAXI każdy chory na nowotwór złośliwy może zgłosić prośbę o zapewnienie mu transportu do i z ośrodka leczenia, szpitala czy przychodni. Wystarczy wypełnić i wysłać formularz dostępny na stronie http://www.alivia.org.pl/onkotaxi lub zadzwonić pod numer 22 100 51 60.
Wsparcie dla pacjentów w czasie pandemii
Pacjenci onkologiczni z obniżoną odpornością to grupa wyjątkowo narażona na infekcje wirusowe. Zachowanie rygoru higienicznego oraz dystansu społecznego to dla nich kluczowa kwestia. Dlatego Fundacja Alivia, w ramach kampanii społecznej ONKOOBRONA #CZASWALKI, robi wszystko, by chronić pacjentów podczas procesu leczenia i na co dzień.
W tym tygodniu Alivia przekaże ponad 30 tys. maseczek i przyłbic najbardziej potrzebującym oddziałom onkologicznym. Maseczki trafią też do podopiecznych Fundacji.
Darczyńcy nie szczędzą swojej pomocy
Zdaniem przedstawicieli Fundacji Alivia, kampania ONKOOBRONA #CZASWALKI i tak duża pomoc dla chorych nie byłaby możliwa bez hojnego wsparcia darczyńców. To dzięki firmom Bristol Myers Squibb i Janssen Cilag Polska Alivia rozwinęła działania na tak szeroką skalę. Wsparcie Banku BNP Paribas pozwoliło na ich kontynuację, a Mazda Polska użyczyła swojej floty aut. Dzięki temu w ramach akcji możliwe są również kursy na dalekich dystansach. Roche Polska również wspiera kampanię, poprzez organizację webinaru dla pacjentów onkologicznych.Teraz do grona partnerów kampanii ONKOOBRONA #CZASWALKI dołączyli towarzystwo Nationale-Nederlanden oraz korporacja iTaxi.
- Jesteśmy firmą, dla której ochrona zdrowia i wsparcie osób z chorobami nowotworowymi jest szczególnie ważnym aspektem działalności, który realizujemy od lat. Zdajemy sobie sprawę, że w obecnej sytuacji pacjenci onkologiczni są grupą szczególnie narażoną. Dlatego mamy nadzieję, że akcja pomoże im w uzyskaniu bezpiecznego dostępu do leczenia oraz pozwoli zminimalizować ryzyko zakażenia wirusem – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.
Jarosław Grabowski, CEO iTaxi nie ma wątpliwości, że dla chorych na nowotwory podróż na wizytę lekarską czy badanie w czasie pandemii wiąże się z dużym ryzykiem i stresem. - Włączamy się do akcji, bo mamy świadomość, jak bardzo ci pacjenci potrzebują wsparcia. Mamy wszelkie możliwości, żeby ułatwić im powrót do zdrowia. Nasze taksówki posiadają specjalne przesłony, które oddzielają kierowcę od pasażera, pojazdy są wyposażone także w płyny dezynfekujące. Ponadto, ozonujemy pojazdy, a taksówkarze są przeszkoleni w zakresie bezpieczeństwa. To wszystko znacząco zwiększa bezpieczeństwo poruszania się pasażerów. Dopóki będzie potrzeba, będziemy wspierać akcję – zapewnia.
Kampanię ONKOOBRONA współfinansują także darczyńcy indywidualni. Prawie 300 osób wpłaciło środki na zbiórkę prowadzoną na Facebooku. Udało się zebrać niemal 30 000 zł na zakup środków ochronnych i bezpieczne przejazdy. Zbiórka cały czas trwa.
Polecamy także:
Medycyna pracy: ważne zmiany w kompetencjach lekarzy
Pielęgniarki negatywnie o nowej deklaracji wyboru POZ
Jak wygląda zabezpieczenie pracowników oraz pensjonariuszy DPS?