Autor : Anna Jackowska
2022-12-02 12:24
Pod numerem 19 239, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, pacjenci, pracownicy medyczni i pozostałe podmioty uzyskają pomoc techniczną związaną z obsługą usług e-zdrowia. Obecnie uzyskanie pomocy technicznej jest jeszcze prostsze, dzięki nowemu, bardziej intuicyjnemu interaktywnemu menu głosowemu - poinformowało Centrum e-Zdrowia.
Z usług e-zdrowia, takich jak: e-recepta, e-skierowanie czy aplikacje: Internetowe Konto Pacjenta, mojeIKP oraz gabinet.gov.pl, każdego dnia korzystają miliony użytkowników - od pacjentów, przez pracowników medycznych i farmaceutów, po kadrę menadżerską i instytucje publiczne.
Wsparcie techniczne w sprawach e-zdrowia i funkcjonowania kilkudziesięciu różnych systemów i rejestrów IT można uzyskać pod numerem 19 239. Infolinia działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, także w weekendy oraz dni wolne od pracy.
Obecnie uzyskanie pomocy technicznej jest jeszcze prostsze, dzięki nowemu, bardziej intuicyjnemu interaktywnemu menu głosowemu.
Od 1 grudnia 2022, dzwoniąc na infolinię techniczną CeZ, wystarczy wybrać odpowiednią kategorię użytkownika, a następnie wskazać system, którego dotyczy problem. Z myślą o komforcie użytkowników, wyodrębniono łącznie dziewięć takich grup - od pacjentów, przez pracowników medycznych, farmaceutów, kadrę menadżerską po użytkowników pozostałych systemów. Taki sposób jest przyjazny dla dzwoniących, którzy od razu mogą wybrać interesujący ich obszar i szybciej uzyskać pomoc.
Osoby i instytucje na co dzień korzystające z usług e-zdrowia pomoc techniczną mogą też uzyskać, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie ezdrowie.gov.pl (dotyczy systemu e-zdrowie P1) lub wysyłając maila na jeden ze wskazanych adresów przeznaczonych dla każdego z systemów.
Z kolei pacjenci mogą się kontaktować z Centrum za pośrednictwem profilu Internetowe Konto Pacjenta na Facebooku. Dodatkowo od dwóch lat na portalu pacjent.gov.pl działa chatbot, za pomocą którego można zadać pytanie o konkretne usługi e-zdrowia. Narzędzie to cieszy się ogromną popularnością wśród użytkowników strony. Od chwili jego uruchomienia w październiku 2020 skorzystało z niego 4,7 mln osób. Łącznie udzielono w ten sposób 9,7 mln odpowiedzi.
Polecamy także:
Ustawa o zawodzie ratownika medycznego przyjęta
Fabryka leków onkologicznych Polfy Tarchomin ruszy za dwa lata?
RPP: ciężarnej nie wolno kierować z placówki NFZ na płatne badania