Autor : Katarzyna Lisowska
2021-04-26 09:54
Jeśli dynamika spadkowa się utrzyma, mam nadzieję na powrót wszystkich uczniów do nauki stacjonarnej w maju - zapowiada minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek. Uczniowie po powrocie do stacjonarnej nauki w szkole, będą mogli skorzystać ze specjalnych programów wsparcia m.in w zakresie poprawy kondycji fizycznej, wsparcia psychologicznego i walki z krótkowzrocznością.
Minister Czarnek na antenie Polskiego Radia odnosząc się do sytuacji epidemicznej w kraju podkreślał, że ostatnie tygodnie napawały optymizmem. Stwierdził, że o dalszych krokach w otwieraniu szkół decydować będzie szybkość opadania krzywej zachorowań. Podkreślił, że ma nadzieję, że Polacy wykażą się dalej odpowiedzialnością społeczną, zwłaszcza podczas długiego weekendu i to właśnie maj będzie miesiącem powrotu do nauki stacjonarnej. - Ale o tym, jak będzie dokładnie, jaki będzie harmonogram, będziemy decydować w najbliższych dniach - dodał Czarnek.
Wiceminister Czarnek mówił także o planach na powrót uczniów do szkół. Jak podkreślił, wielomiesięczny okres edukacji zdalnej przyniósł wprawdzie wzrost kompetencji cyfrowych wśród uczniów, jednak ilość minusów przesłaniających plusy jest przytłaczająca. Z tymi negatywnymi konsekwencjami nauki zdalnej - jak mówił - trzeba będzie się zmierzyć. Zapowiedział, dodatkowe zajęcia wspomagające uczniów po powrocie do nauki stacjonarnej. - Ruszymy z nimi natychmiast, jak tylko możliwy będzie powrót do nauki stacjonarnej wszystkich klas IV-VIII i szkół ponadpodstawowych. Podkreślił, że dalsze programy szykowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, dotyczą: kondycji fizycznej - zaangażowały się w to wszystkie AWF-y w Polsce; wsparcia psychologicznego - tutaj model wsparcia wykonać mają pracownicy naukowi UKSW; walki z krótkowzrocznością - Uniwersytet Medyczny przeprowadzi przesiewowe badania wzroku.
Czytaj też:
NFZ porządkuje kompetencje związane z kontrolami
TYDZIEŃ W ZDROWIU: wydarzenia w ochronie zdrowia (26-30 kwietnia)
Gdzie rusza program rehabilitacji pocovidowej? Dla kogo?