Autor : Jan Jałowczyk
2022-07-04 15:37
Sanofi ogłasza uruchomienie nowej marki - Impact, w ramach której planuje produkcję oraz dystrybucję non-profit leków do krajów najbiedniejszych. W ramach wsparcia firma zobowiązała się na przekazywanie m.in. insuliny do 40 krajów o najniższych dochodach.
Marka Impact ma skoncentrować się na szerokiej profilaktyce chorób układu krążenia, gruźlicy, malarii i nowotworów, czyli schorzeń wymienianych przez Światową Organizację Zdrowia (WHO), jako tych najbardziej zagrażających ludności państw najuboższych. Program ma umożliwić produkcję oraz bezpieczną dystrybucję non-profit, między innymi insuliny, glibenklamidu (lek przeciwcukrzycowy) i oksaliplatyny (lek przeciwnowotworowy), do krajów o najniższych dochodach. Docelowo mechanizm obejmie łącznie około 30 leków, które trafią do 40 państw.
Dodatkowym elementem planu ma być również utworzenie funduszu o wartości 25 milionów dolarów, który zostanie przeznaczony na wspieranie lokalnych działalności z obszaru ochrony zdrowia. Pieniądze mają m.in. zostać wykorzystane na zapewnianie szkoleń w zakresie stosowania leków.
Kraje objęte wsparciem w większości znajdują się na kontynencie afrykańskim. Inicjatywą objęte są również państwa dotknięte konfliktami zbrojnymi, np. Syria, a także niektóre kraje azjatyckie, w tym Kambodża i Mjanma.
Impact ma być częścią Sanofi Global Health, utworzonej w zeszłym roku inicjatywy, której działalność leży poza obszarem komercyjnym koncernu. Celem jednostki non-profit jest zwiększenie dostępu do opieki zdrowotnej poprzez dystrybucję leków oraz budowanie lokalnych systemów opieki zdrowotnej w krajach o najniższym wskaźniku procentowym PKB na mieszkańca.
Informacja dotycząca marki Impact pojawia się w czasie, gdy francuskie Sanofi intensyfikuje starania w celu pozyskania sojuszników do budowy globalnego partnerstwa skoncentrowanego wokół światowych wyzwań zdrowotnych. Sojusz miałby na celu pracę przy tworzeniu uniwersalnych programów zdrowotnych mogących skutecznie funkcjonować szczególnie w krajach ubogich.
- Uruchomienie systemu Impact oraz funduszu w jego ramach, to nasz wkład w zapewnienie wysokiej jakości, zrównoważonej opieki zdrowotnej ludziom w najbiedniejszych krajach świata. Wiemy jednak, że aby dotrzeć jak najszerzej, nie możemy działać sami. Dlatego budujemy partnerstwa na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym, w ramach których chcemy stworzyć system ochrony zdrowia i osiągnąć nasz cel, jakim jest zdrowszy świat - stwierdził Jon Fairest, Szef Sanofi Global Health.
Czytaj także:
USA: 2,5 mln więcej szczepionek przeciw ospie małpiej