Autor : Aleksandra Kurowska
2022-02-04 11:12
Sanofi zaprezentowała nową i ujednoliconą markę korporacyjną. Co zmienia się w organizacji biznesu?
Sanofi to jedna z największych na świecie firm biofarmaceutycznych, która kojarzy się nie tylko ze szczepieniami, ale też opracowaniem innowacyjnych terapii m.in. w leczeniu chorób rzadkich oraz stworzeniu standardów leczenia takich schorzeń, jak cukrzyca czy choroby układu krążenia. Od 2019 r. przebudowuje swoją organizację i właśnie zaprezentowała m.in. nowe wspólne logo.
- Na progu półwiecza istnienia naszej firmy, podjęliśmy się najważniejszej transformacji i modernizacji w naszej historii - mówi Paul Hudson, CEO Sanofi. - W 2019 r. uruchomiliśmy naszą strategię „Play to Win”, która koncentruje się na wykorzystaniu naszej platformy do innowacji zorientowanej na odkrywanie i produkcję najnowszych i najlepszych w swojej klasie leków i szczepionek. Nasza nowa marka (...) odzwierciedla spójny sposób pracy firmy na rzecz spełnienia naszej wspólnej ambicji, aby zmieniać oblicze medycyny - czytamy w informacji prasowej firmy.
Dotychczasowe nazwy business unit’ów wchodzące w skład firmy, czyli Sanofi Pasteur i Sanofi Genzyme, poświęcone odpowiednio szczepionkom i lekom wysokospecjalistycznym podobnie jak wszystkie inne przejęte przez firmę marki, od tej pory będą występować pod jedną, spójną nazwą Sanofi.
Nowe logo zainspirowane jest prostym i zorientowanym na ruch kodem, charakterystycznym dla branży technologicznej. I jak to często z logami bywa, firma tłumaczy, które elementy co jej zdaniem mają oznaczać i z czym się kojarzyć: "Dwie fioletowe kropki symbolizują naukową podróż między punktem wyjścia - ciekawością i gotowością do kwestionowania status quo i pytania „a co jeśli?” - oraz linię mety - czyli momentem odkrycia innowacyjnych rozwiązań terapeutycznych mających wpływ na ludzkie życie" - czytamy w komunikacie.
- Dzięki naszej nowej marce zapewniamy naszym pracownikom, partnerom, pacjentom, a także pracownikom ochrony zdrowia jasne i dogłębne zrozumienie tego, kim jesteśmy i jaki jest nasz cel - mówi Josep Catllà, Head of Corporate Affairs, Sanofi.
Polecamy także:
Polska przegrywa w Strasburgu. Chodzi o neoKRS i suplement diety
Ł. Jankowski: dług zdrowotny rośnie, dzieje się tragedia
Certyfikat Covidowy może być ważny dużo dłużej. O czym dyskutują w UE?
Redaktor naczelna, od ponad 20 lat pracuje w mediach. Była redaktor naczelna Polityki Zdrowotnej, redaktor m.in. w Rzeczpospolitej, Dzienniku Gazecie Prawnej. Laureatka branżowych nagród dla dziennikarzy i mediów medycznych oraz Polskiej Izby Ubezpieczeń. Kontakt: aleksandra.kurowska@cowzdrowiu.pl