Autor : Anna Rokicińska
2021-07-22 13:44
Ministerstwo Zdrowia i Narodowy Fundusz Zdrowia mają niebawem uruchomić skrzynkę mailową. Będzie tam można zgłosić nieprawidłowości związane z naliczaniem wynagrodzeń po zmianie od 1 lipca siatki płac w ochronie zdrowia oraz wątpliwości dotyczące naliczania dodatków COVID-owych.
Niejednokrotnie pisaliśmy już o tym, że medycy mają naliczane dodatki COVID-owe w sposób, który budzi ich wątpliwości. Sprawy trafiły również do sądu. To samo zaczyna się dziać wokół nowej siatki płac w ochronie zdrowia. Problemy widzą lekarze POZ, pielęgniarki i położne, ratownicy medyczni, a także personel pomocniczy w ochronie zdrowia.
Jak MZ chce rozwiązać tę sprawę?
- Uruchamiamy specjalną skrzynkę mailową - zapowiedział dziś na konferencji prasowej p.o. prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia Filip Nowak. Na ten adres będzie mógł wysłać mail każdy, kto stwierdzi, że otrzymał źle naliczony dodatek czy też nieodpowiednio naliczoną podwyżkę. Sprawami mają zajmować się kontrolerzy Państwowej Inspekcji Pracy czy też ci z Funduszu czy resortu zdrowia. - Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie - poinformował Nowak. Także minister zdrowia Adam Niedzielski potwierdził tę informację i dodał, że „w lipcu będzie kilka takich operacji związanych z przeliczeniem wynagrodzeń”. W każdym oddziale Funduszu ma powstać skrzynka mailowa. - Będziemy pilnowali praw pracowniczych - mówił Niedzielski. - Prawa nabyte muszą zostać zrealizowane, każdy kto im uchybia, naraża się na zarzut - stwierdził.
Polecamy także:
Jakość w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwo
Czy dzieci leczone w Garwolinie były dręczone? MZ zleca