Autor : Anna Jackowska
2024-09-30 16:41
Światowa Organizacja Zdrowia i TikTok ogłosiły współpracę mającą na celu dostarczanie ludziom wiarygodnych i opartych na nauce informacji o zdrowiu. - Ta współpraca może okazać się punktem zwrotnym w tym, jak platformy mogą być bardziej odpowiedzialne społecznie - mówi dr Jeremy Farrar, główny naukowiec WHO.
WHO informuje, że jeden na czterech młodych dorosłych aktywnie poszukuje treści informacyjnych na platformach mediów społecznościowych, w tym na TikToku. Odbiorcy coraz częściej są atakowani dezinformacją i błędnymi informacjami na tych kanałach cyfrowych. Nowa współpraca między WHO a TikTokiem ma pomóc w rozwiązaniu tych problemów poprzez promowanie treści opartych na dowodach i zachęcanie do pozytywnych dialogów na temat zdrowia.
- Ta współpraca może okazać się punktem zwrotnym w tym, jak platformy mogą być bardziej odpowiedzialne społecznie. Przenikanie się zdrowia i technologii daje możliwość dotarcia do ludzi w każdym wieku, gdziekolwiek się znajdują - powiedział dr Jeremy Farrar, główny naukowiec WHO.
Przypominamy także:
Wstrząśnienie mózgu. WHO i FIFA we wspólnej, globalnej kampanii
TikTok twierdzi, że mając ponad miliard ludzi jako część swojej globalnej społeczności, "wykorzystuje swoją platformę i technologię, aby zwiększać świadomość zdrowotną i dostęp do wiarygodnych informacji. Poprzez łamanie stereotypów, dzielenie się wpływowymi historiami, zapewnianie zasobów w celu wsparcia potrzebujących i budowanie silnych społeczności, TikTok ma na celu wywieranie pozytywnego wpływu na dobrostan ludzi".
- Wiemy, że miliony ludzi odwiedzają TikToka każdego dnia, aby dzielić się i znajdować społeczność we wszystkich obszarach swojego życia, w tym w zakresie dobrego samopoczucia, i staramy się zapewnić, aby mogli znaleźć wiarygodne informacje na ten ważny temat. Z przyjemnością podejmujemy współpracę z siecią Fides Światowej Organizacji Zdrowia, która jest wpływową organizacją na rzecz zdrowia, aby jeszcze bardziej wzmocnić to zobowiązanie, dostarczając angażujące i wiarygodne treści dotyczące dobrego samopoczucia psychicznego naszej społeczności - powiedzał Valiant Richey, globalny dyrektor ds. zaufania i bezpieczeństwa oraz partnerstw w TikToku.
Przypominamy, że około jeden na siedmiu nastolatków na świecie żyje z zaburzeniami zdrowia psychicznego, a wielu innych doświadcza znacznego stresu psychospołecznego, który nie osiąga poziomu diagnozy klinicznej. Dane pochodzące głównie z krajów o wysokich dochodach, zwłaszcza ze Stanów Zjednoczonych, sugerują, że wzrost samotności jest równoległy ze wzrostem korzystania z Internetu i mediów społecznościowych przez nastolatków. Jednak nie jest jeszcze jasne, czy takie związki są przyczynowe czy asocjacyjne.
Więcej na ten temat:
Trendy w zdrowiu nastolatków. Otyłość, samotność, chlamydia?
Sieć WHO Fides to uruchomiona w 2020 r. sieć influencerów zajmujących się opieką zdrowotną, której celem jest promowanie dobrych treści na temat zdrowia i walka z dezinformacją. Dzięki społeczności ponad 800 twórców docierających do 150 milionów ludzi na różnych platformach, Fides może pomóc w ulepszeniu ukierunkowanej, wiarygodnej komunikacji, aby pomóc ludziom uzyskać dostęp do lepszych informacji zdrowotnych.
Dr Alain Labrique, dyrektor ds. zdrowia cyfrowego i innowacji w WHO, podkreśla znaczenie tej inicjatywy: „Twórcy, którzy rozumieją potrzeby swoich odbiorców, mają wyjątkową okazję, aby zasypać przepaść między nauką a codziennym życiem. W tym miejscu WHO może wkroczyć, aby wesprzeć osoby wpływowe w dostarczaniu informacji opartych na dowodach, zapewniając, że rozmowy o zdrowiu na platformach takich jak TikTok są zarówno wpływowe, jak i świadome”.
Polecamy także:
Młodzi pacjenci u lekarza bez zgody rodziców? To postulat do dyskusji
Psychiatria: w czasie roku szkolnego oddziały są przeciążone (podcast)
//