Autor : Aleksandra Kurowska
2020-04-23 18:19
- Profilaktyka szczepionkowa ma sens. Chcemy z pomocą ekspertów wypracować rekomendacje w zakresie rozwiązań prawnych dotyczących standardów zalecanych szczepień pracowników – mówi Arkadiusz Pączka, Zastępca Dyrektora Generalnego Pracodawców RP.
Pracodawcy RP są organizatorem nowego projektu edukacyjnego: „Zawodowo Zaszczepieni” skierowanego do szerokiego grona odbiorców. Inicjatywa idealnie wpisuje się w ideę trwającego właśnie Europejskiego Tygodnia Szczepień.
Szczepienia ważne nie tylko dla dzieci
Celem kampanii jest odbudowa zaufania do wartości szczepień, poprawa wyszczepialności wśród pracowników, w tym medycznych, jak również innych grup zawodowych. Projekt nakierowany jest na wzmocnienie świadomości i odpowiedzialności nie tylko pracodawców, ale i pracowników; odpowiedzialności za siebie i swoje otoczenie.
To się opłaca
Jak podkreślają Pracodawcy PR, szczepienia prowadzone w populacji dorosłych aktywnych zawodowo są interwencją nie tylko efektywną kosztowo, ale również przynoszącą wymierne oszczędności, zarówno dla pracodawców, jak i społeczeństwa jako całości.
Badania i analizy statystyczne wykazały, że absencja wśród pracowników zaszczepionych była co najmniej 2-krotnie niższa niż wśród pracowników niezaszczepionych.
-We współpracy z profesjonalistami medycznymi, administracją rządową, decydentami oraz pracodawcami chcemy głośno mówić, że profilaktyka szczepionkowa ma sens. Chcemy również z pomocą ekspertów wypracować stosowne rekomendacje w zakresie rozwiązań prawnych dotyczących standardów zalecanych szczepień pracowników – mówi Arkadiusz Pączka, Zastępca Dyrektora Generalnego Pracodawców RP.
Pracodawcy liczą na to, że projekt „Zawodowo Zaszczepieni” zapewni bezpieczeństwo nie tylko pracowników ochrony zdrowia i innych grup zawodowych, ale również pacjentów oraz otoczenia pracowników. Przyczyni się do znaczącego zmniejszenia absencji zawodowej, uniknięcia kosztów zastępstwa na stanowiskach, poprawy wydajności pracy, uniknięcia kosztów reorganizacji w pracy, a przede wszystkim poprawy satysfakcji samych pracowników. Ponadto pozwoli uniknąć dodatkowych kosztów medycznych i farmaceutycznych, kosztów leczenia lub rehabilitacji w przypadku powikłań, zredukuje ryzyko transmisji wirusa na członków rodziny, pozwoli uniknąć redukcji wynagrodzenia w czasie zwolnienia chorobowego i wreszcie – poprawi wizerunek firmy poprzez dbałość o warunki socjalno-zdrowotne
i oferowanie dodatkowych korzyści – w tym korzyści zdrowotnych.
Utworzą radę ekspertów
-Przed nami ustanowienie Merytorycznej Rady Ekspertów oraz nawiązanie partnerstw w celu wypracowania standardów szczepień pracowników – dodaje Arkadiusz Pączka.
Partnerami akcji są MSD, Pfizer oraz Sanofi Pasteur.
Redaktor naczelna, od ponad 20 lat pracuje w mediach. Była redaktor naczelna Polityki Zdrowotnej, redaktor m.in. w Rzeczpospolitej, Dzienniku Gazecie Prawnej. Laureatka branżowych nagród dla dziennikarzy i mediów medycznych oraz Polskiej Izby Ubezpieczeń. Kontakt: aleksandra.kurowska@cowzdrowiu.pl