Autor : Katarzyna Lisowska
2021-10-25 13:10
Od jutra ankieterzy w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia będą dzwonić do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu. Po co? Żeby ich zapytać m.in., jaka była jakość wyżywienia w placówce, czy było tam czysto i czy chory czuł się dobrze zaopiekowany.
Jak wyjaśnia NFZ, opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w szpitalach pozwoli na znalezienie obszarów, które wymagają poprawy. - Nasze badanie jest pilotażem. Ankieterzy nie dotrą do wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach. Tym cenniejsze są dla nas opinie pacjentów, którzy wyrażą zgodę na badanie ankietowe - wskazuje Fundusz i zapewnia, że pacjenci nie będą proszeni o żadne dane osobowe, czy informacje o świadczenia, z jakich korzystali.
O co będą pytać ankieterzy?
Ankieterzy zadadzą dziewięć pytań:
Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
Jaka była jakość wyżywienia?
Czy komunikacja była zrozumiała?
Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
Czy w nocy była cisza?
Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Następnie poproszę pacjentów, by ocenili wymienione obszary w skali od 0 do 10.
NFZ zaznacza, że ankieta jest anonimowa. Dzwoniący będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Fundusz dysponuje bazą ankieterów, którzy dzwonią w jego imieniu. W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić ich tożsamość w naszej infolinii (TIP), pod numerem 800 190 590.
Źródło: NFZ
Czytaj też:
Komitet Protestacyjno-Strajkowy krytykuje przygotowanie do IV fali
CBA zatrzymało kolejne 2 osoby w sprawie handlu lekami
Udar mózgu: profilaktyka, leczenie, rehabilitacja
Dane MZ: 2950 nowych zakażeń, nikt nie zmarł z powodu COVID-19