• Najnowsze
  • Pacjenci
  • Pracownicy medyczni
  • POZ i AOS
  • Finanse
  • Leki
  • Wyroby medyczne
  • Kultura
  • Wideo i podcasty

Centrum Kryzysowe pacjentów onkologicznych uruchamia infolinię

Autor : Magdalena Kopystyńska

2023-01-24 12:02

Centrum Kryzysowe to platforma, gdzie pacjenci onkologiczni i ich bliscy znajdą pomoc w przejściu krok po kroku przez wszystkie etapy choroby. Od dziś (24.01) możliwa jest rozmowa z pracownikami Centrum, bo właśnie została uruchomiona specjalna infolinia – 22 105 55 30. Od poniedziałku do piątku w godzinach 17:00-19:00 będzie można zadzwonić i poprosić o pomoc. Osoby obsługujące infolinię mają przygotowanie psychologiczne.

Centrum Kryzysowe, strona stworzona przez Polskie Amazonki Ruch Społeczny wspiera pacjentów od listopada 2022 roku. Na stronie znajduje się baza wiedzy dotycząca 3 nowotworów – raka piersi, raka jajnika i raka płuca. Można tu znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące diagnostyki, poszczególnych etapów leczenia i wsparcie psychologiczne i socjalne. Treści na stronie zostały przygotowane przez ekspertów medycznych i zatwierdzone przez Radę Naukową. Mają być systematycznie aktualizowane, aby były zgodne z najnowszą wiedzą medyczną. Planowane jest też sukcesywne rozbudowywanie bazy o kolejne nowotwory.
W 2023 roku zostanie poszerzona o nowotwory hematoonkologiczne, raka jelita grubego i nowotwory skóry.

Od dziś (24 stycznia) można uzyskać informacje na temat swojej choroby dzwoniąc na infolinię Centrum Kryzysowego – 22 105 55 30.

– Wiemy co dzieje się w głowie chorego, gdy otrzymuje wiadomość, że zachorował na raka. Pojawia się wiele pytań, strach o własne życie, czasem złość i zagubienie. Nasza platforma odpowiada na wiele
z tych pytań, ale czasem nic nie zastąpi rozmowy z drugą osobą. Dlatego od początku naszym celem było uruchomienie infolinii, gdzie będzie można porozmawiać, a osoba z drugiej strony słuchawki będzie mogła pomóc i wesprzeć. Mam nadzieję, że takie rozwiązanie pomoże wielu osobom w trakcie ich drogi z chorobą – powiedziała Elżbieta Kozik, prezes Stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny.

Oto co o infolinii Centrum Kryzysowego mówią osoby, które będą wspierać pacjentów i ich bliskich:

- Wierzę, że nasze wsparcie może zwiększyć poczucie bezpieczeństwa. Pomogę znaleźć informacje na naszej stronie i podpowiem, jak się po niej poruszać. Podpowiem też, na co zwrócić uwagę biorąc pod uwagę sytuację danego pacjenta – powiedziała Anna.

- Zależy mi, aby każdy, kto znajdzie się w trudnej sytuacji, otrzymał wsparcie dzwoniąc na naszą infolinię. Mogę pomóc w wyszukiwaniu najważniejszych informacji na temat danej choroby i jej leczenia. Informacje te są opracowane przez profesjonalistów, dlatego są rzetelne i wiarygodne – powiedziała Marzena

- W naszej infolinii chętnie wysłucham i odpowiem na najbardziej nurtujące pytania. Chcę pomóc osobom chorującym i ich bliskim w poszukiwaniu rzetelnych informacji – powiedziała Renata.

Będę po drugiej stronie telefonu, aby wysłuchać i udzielić jak najbardziej precyzyjnych informacji. Chcę towarzyszyć osobom, które doświadczają choroby, aby miały wsparcie i wiedziały, że nie są same – powiedziała Agnieszka.

Na stronie Centrum Kryzysowego pacjent i jego bliscy znajdą: 

  • ścieżkę diagnostyki i leczenia, w postaci tekstów i materiałów video, które są przygotowywane we współpracy z ekspertami medycznymi i będą aktualizowane zgodnie z najnowszą wiedzą medyczną raz na kwartał;

  • listę ośrodków onkologicznych, które zapewniają najwyższe standardy diagnostyki i leczenia w danym nowotworze, tak aby pacjenci mogli trafić do placówek z największym doświadczeniem;

  • listę badań, które powinny zostać wykonane w trakcie diagnostyki i procesu leczenia;

  • wsparcie dla pacjentów i opiekunów od strony psychologicznej i socjalnej.

Polecamy także:

Braki leków w UE to problem wszystkich państw [BADANIE PGEU]

Syrop na kaszel i 300 zgonów dzieci. WHO bada sprawę

Raport: jak wdrożyć w praktyce opiekę koordynowaną w POZ

K. Łanda: Decyzja Rady Przejrzystości AOTMiT jest słuszna

Niemcy: minister zdrowia tłumaczy się z komunikacyjnej wpadki

#centrum kryzysowe
Udostępnij Tweet Udostępnij
Card image cap
Magdalena Kopystyńska

Komentarze

OSTATNIE WPISY

Jak wyrównać szansę chorych onkologicznie? Dziś Dzień Walki z Rakiem
Czytaj więcej...
Niedzielski o niekorzystnym dla Polski raporcie: nadganiamy
Czytaj więcej...
E. Piotrowska-Rutkowska o kształceniu farmaceutów
Czytaj więcej...
2,5 mld zł z Funduszu Medycznego na inwestycje w onkologii
Czytaj więcej...
Narodowa Strategia Transplantacyjna - co rząd szykuje?
Czytaj więcej...
20 lat i wzrost zgonów z przedawkowania narkotyków o 376 proc.
Czytaj więcej...
Nowe programy specjalizacji budzą kontrowersje
Czytaj więcej...
"Nowy lek". Na czym polegać będzie nowa usługa?
Czytaj więcej...
GSK z lekiem na anemię spowodowaną przewlekłą chorobą nerek
Czytaj więcej...
Rada Przejrzystości oceni leki na szpiczaka i przerost prostaty
Czytaj więcej...
Rak gruczołu krokowego: potrzeba strategicznych zmian
Czytaj więcej...
Nowa wiceszefowa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych
Czytaj więcej...
Choroby rzadkie

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA !

  • twitter / CO W ZDROWIU
  • facebook / CO W ZDROWIU
  • LinkedIn / CO W ZDROWIU

    Szybkie Linki


  • Regulamin

  • Polityka prywatności

  • Aktualności

  • Kontakt

    KONTAKT

  • COWZDROWIU.PL
  • Siedziba redakcji
  • 00-491 Warszawa
    ul. M. Konopnickiej 3 lokal 2

© 2020 Wykonanie Mirit.pl