Autor : Aleksandra Kurowska
2021-07-14 19:49
Zmienia się organizacja Sanepidu. O tym, na jakie zmiany stawia nowy szef tej instytucji można było się więcej dowiedzieć w naszym wywiadzie, a teraz do konsultacji został skierowany projekt zmieniający strukturę urzędu.
Projekt rozporządzenia zakłada wprowadzenie organizacji wewnętrznej Inspektoratu pozwalającej na bardziej sprawne i efektywne realizowanie zadań ustawowych przez Głównego Inspektora Sanitarnego.
Planowane jest utworzenie Departamentu Usług Cyfrowych, likwidacja Departamentu Komunikacji Społecznej i Promocji Zdrowia oraz zmiana nazwy Departamentu Ekonomiczno-Administracyjnego na Departament Budżetu i Finansów.
W skład Głównego Inspektoratu wejdą po zmianach:
1) Departament Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia;
2) Departament Budżetu i Finansów;
3) Departament Higieny Środowiska;
4) Departament Nadzoru nad Chemikaliami;
5) Departament Nadzoru i Kontroli;
6) Departament Przeciwepidemiczny i Ochrony Sanitarnej Granic;
7) Departament Prawny;
8) Departament Usług Cyfrowych;
9) Biuro Dyrektora Generalnego;
10) Biuro Głównego Inspektora.
Projekt tutaj:
Polecamy także:
K. Saczka: pandemia pokazała, że Inspekcja jest potrzebna
Rząd wyda 6,5 mln zł na laboratoria sanepidu
Od dziś działa przy MZ zespół ds. badania genomu i mutacji Sars-CoV-2
Redaktor naczelna, od ponad 20 lat pracuje w mediach. Była redaktor naczelna Polityki Zdrowotnej, redaktor m.in. w Rzeczpospolitej, Dzienniku Gazecie Prawnej. Laureatka branżowych nagród dla dziennikarzy i mediów medycznych oraz Polskiej Izby Ubezpieczeń. Kontakt: aleksandra.kurowska@cowzdrowiu.pl