Autor : Redakcja
2023-06-05 10:37
Dla osób chorych przewlekle i stale przyjmujących leki pojawiła się w mojeIKP możliwość zamówienia e-recepty przez aplikację.
Do tej pory można było online poprosić lekarza o wystawienie e-recepty na Internetowym Koncie Pacjenta. Teraz przez mojeIKP można zamówić e-receptę na lek stale przyjmowany lub na który lekarz wystawił wcześniej receptę.
By móc zamówić e-receptę, trzeba wcześniej wybrać przychodnię POZ i lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. Jest to możliwe poprzez Internetowe Konto Pacjenta lub podczas wizyty w przychodni.
Wniosek o wystawienie e-recepty (także w przypadku leczenia u specjalisty lub prywatnie) trafi do lekarza POZ. Jeśli przychodnia podstawowej opieki zdrowotnej, do której należy pacjent, jeszcze nie obsługuje funkcji zamawiania recept, wtedy opcja „Zamów receptę” nie będzie widoczna na liście e-recept. Można to sprawdzić w zakładce „e-zdrowie”/„e-recepty”/„zamówione”. Komunikat z informacją o braku obsługi nie zostawi wątpliwości. Jeśli POZ pozwala na taką czynność, można przystąpić do złożenia zamówienia.
· otwórz mojeIKP i zaloguj się
· wejdź w zakładkę „e-zdrowie”
· znajdź e-receptę, którą Ci wystawiono. Możesz skorzystać z wyszukiwarki, która się tam znajduje. Szukać możesz również według nazwiska lekarza lub nazwy placówki
· kliknij na „Zamów e-receptę”
· możesz przy tym napisać kilka słów komentarza do lekarza, np. o tym, jak się czujesz przy obecnym dawkowaniu leku
· kliknij „Zamów”/„Wyślij”.
WAŻNE: To lekarz ostatecznie decyduje, czy możesz kontynuować leczenie bez dodatkowych badań lub konsultacji. Jeśli pojawiły się nowe objawy, źle się czujesz, skontaktuj się z lekarzem.
Po zalogowaniu się do aplikacji wejdź w „e-zdrowie”/„e-recepty”, a następnie wybierz u góry zakładkę „Zamówione”.
O tym, na jakim etapie załatwiania jest Twoja prośba o e-receptę, poinformuje Cię kolor kropki przy zgłoszeniu i krótki komunikat:
· szara, czyli „Zrealizowane” – Twoja e-recepta została wystawiona
· czerwona, czyli „Odrzucona” – lekarz odrzucił Twoją prośbę. Skontaktuj się z lekarzem. Lekarz ma też możliwość wpisania przyczyny odmowy i zalecenia, np. dodatkowego badania
· czerwona, czyli „Anulowane” – anulowałeś zamówienie e-recepty
· żółta, czyli „W weryfikacji” – sprawa jest w trakcie rozpatrywania
· niebieska, czyli „Wysłana” – do przychodni POZ.
Masz też możliwość:
· anulowania prośby o wystawienie recepty – zanim lekarz zacznie ją weryfikować
· ponowienia prośby o wystawienie zamówienia na e-receptę, jeśli w przeszłości taka prośba została zrealizowana.
Źródło informacji: pacjent.gov.pl
Czytaj też:
Leki z receptomatu – NRL krytycznie o szczegółach rozporządzenia