Autor : Radosław Chrzanowski
2023-04-12 13:17
Banki wchodzą w telemedycynę? PKO Bank Polski zaoferował właśnie taką usługę swoim klientom. Wykupując abonament, mogą oni umawiać się na konsultacje lekarskie za pomocą czatu, połączenia wideo lub telefonicznie. Dostępni są zarówno lekarze pierwszego kontaktu, jak i specjaliści.
W serwisie internetowym iPKO klienci mogą zamówić usługę zdalnych konsultacji lekarskich w dwóch wariantach: Telemedycyna lub Telemedycyna+ za odpowiednio 10 zł lub 20 zł miesięcznie. Umowę z dostawcą (firmą Telmedicin) za pośrednictwem spółki PKO Finat zawiera się na sześć miesięcy z automatycznym przedłużeniem na kolejne pół roku. Jak skorzystać z nowych usług i co wchodzi w ich zakres?
Telemedycyna to usługa, dzięki której klient PKO BP może umówić się i przeprowadzić konsultację z lekarzem za pomocą czatu, połączenia wideo lub telefonicznie. W trakcie takiej telekonsultacji lekarz może wystawić e-receptę, e-zwolnienie czy e-skierowanie - tak jak podczas normalnej wizyty.
W podstawowym pakiecie Telemedycyna (za 10 zł miesięcznie) można bez limitu skorzystać z porad lekarzy pierwszego kontaktu przez 24 godziny na dobę 365 dni w roku w ciągu trzech godzin od zgłoszenia. Poza tym każdy klient ma swoje prywatne Konto Pacjenta, całodobową infolinię medyczną, możliwość zakupu badań zleconych przez lekarzy z rabatem
15-20 proc. od cen w punktach diagnostycznych oraz możliwość zamawiania leków wystawionych w ramach e-konsultacji w aptece najbliższej miejsca zamieszkania.
W pakiecie Telemedycyna+ (za 20 zł miesięcznie) dodatkowo klient może, bez limitu wizyt w miesiącu, umówić konsultacje z lekarzami 19 specjalizacji (w ciągu 72 godzin od zgłoszenia), m.in. z: kardiologiem, diabetologiem, endokrynologiem, alergologiem. Może też wykonać pakiet 15 podstawowych badań laboratoryjnych.
Technologicznie Telemedycyna jest pierwszym wdrożeniem w PKO Banku Polskim zrealizowanym w ramach VAS Hub. To rozwiązanie, które jest rodzajem API dla firm zewnętrznych i ułatwia obu stronom – bankowi i dostawcom - wprowadzanie w banku nowych usług dodanych, pozwala procesowo skrócić czas ich wdrożenia oraz zmniejszyć koszty tego procesu.
Abonament Telemedycyna i Telemedycyna+ trwa sześć miesięcy i jeżeli klient nie zrezygnuje, jest automatycznie przedłużany na kolejne pół roku. Klient może zrezygnować, z korzystania z abonamentu oraz automatycznego przedłużania w każdym momencie, ale opłatę abonamentową będzie musiał opłacać do końca umowy.
Szczegółowe informacje o Telemedycynie dostępne są na stronie internetowej banku.
Polecamy także:
Startupy medyczne w Polsce i za granicą przyszłością opieki zdrowotnej
Jak telemedycyna może wspierać zmiany w ochronie zdrowia w 2023?
Program Rozwoju e-Zdrowia na lata 2022-2027 gotowy i opublikowany